Vitaelife Pharma Omega 3 – hoe het werkt, meningen, prijs

Vandaag levert geheel gewijd aan de vetten, namelijk meervoudig onverzadigde vetzuren omega-3. De voordelen van omega-3 vetzuren is herhaaldelijk bewezen veel artikelen geschreven over dit onderwerp, maar ik wil overbrengen aan u, lieve lezers, het belang van de consumptie van deze zuren in de juiste hoeveelheid ELKE DAG! Vandaag zal ik u vertellen waarom het nuttig is om omega-3 te nemen , hoe omega-3 vetzuren in capsules, waarom ze nodig hebben om elke dag en nog veel meer te nemen kiezen , dus achterover leunen – we beginnen

Wat is omega-3?

Meervoudig onverzadigde vetzuren OMEGA-3 (PUFA omega-3) – drie vetzuren: dokozagexaenova acid (DHA), eicosapentaeenzuur (EPA) en alfa-linoleenzuur van plantaardige oorsprong (ALA). Deze drie zuren zijn essentieel voor het menselijk lichaam, met name de ALK, als theoretisch, EPA en DHA kan worden gesynthetiseerd uit ALA, maar deze persoon moet absoluut gezond zijn, en hij moet geen tekort aan andere voedingsstoffen in het lichaam, die tegenwoordig zijn bijna onmogelijk. Als deze synthese vindt enkel bij 0,1-5% ALA wordt omgezet in EPA en DHA, en het is heel erg weinig. Om deze reden wordt aangenomen dat alle 3 vetzuren omega-3 zijn onmisbaar voor de mens en van vitaal belang! Maar vandaag heb ik meer aandacht besteden aan twee van de drie vetzuren -. Docosahexaeenzuur en eicosapentaeenzuur zuren, die verantwoordelijk zijn voor veel processen in het menselijk lichaam zijn

bronnen van omega-3 vetzuren

  1. Omega-3 van plantaardige oorsprong (ALA). Lijnzaad, lijnzaad olie, camelinaolie, walnoten, haver kiem, sojabonen, tofu, spinazie

  1. omega-3 van dierlijke oorsprong (DHA en EPA): vette vis (zalm, makreel, sardine, makreel), ingeblikte tonijn, eigeel binnenlandse kip (eieren van kippen gekweekt in de bio-industrie, het gehalte aan omega-3 verwaarloosbaar ).
  1. Omega-3 in capsules

 BELANGRIJK!

Plantaardige bronnen van omega-3 vetzuren een grotere alfa-linoleenzuur en geen DHA en EPA bevatten, dus is het belangrijk om omega-3 te verkrijgen uit plantaardige bronnen en van dieren, omdat omega-3 bevatte in lijnzaadolie, niet omega-3 vervanging van visolie. h4>

De afmetingen van dagelijkse porties om de juiste hoeveelheid van omega-3 te vullen

Hier vindt u een lijst van deze voedingsmiddelen moet je verbruikt per dag. Uitzondering is vette vis, moeten ze 4-5 keer per week te eten.

  • Noten (walnoten, amandelen) – 30-35 g
  • Flax / camelinaolie – 1 el of 1 theelepel lijnzaad
  • .

Olie kunt u ofwel gewoon drinken of te drinken en onmiddellijk water drinken of eten met een plakje Zwart brood.

Lijnzaad kan op de volgende manieren worden geconsumeerd:

  1. Chew in je mond en slik in zijn geheel! Het zaad zelf harde schaal en onoplosbare vezels bevat, die wordt doorgevoerd door het gehele maagdarmkanaal, wist de maagwand uit een verscheidenheid van afval en bijproducten van de spijsvertering en onverteerde uit het lichaam. Het pad van deze zaden blijven in de maag is vrij kort, zodat het lichaam gewoon niet de tijd om te leren het bevatte gezonde omega-3 vetzuren hebben.
  2. Grind in een koffiemolen, op te lossen in water en drink het. In perimortem staat alle omega-3 wordt gemetaboliseerd door het lichaam.
  • Vette vis – 100-120 g (4-5 keer per week)
  • Omega-3 capsules 1-1. 5 g per dag.

Als een van de bovenstaande producten zijn voor uw dagelijkse dosis van omega-3 capsules consumeren moet worden verhoogd in 1,5-2 keer.

De dagelijkse percentage omega-3 vetzuren

Dagelijkse inname van omega-3 afhankelijk van geslacht, gezondheid, voeding en leefstijl.

  • Voor de preventie van verschillende ziekten en het immuunsysteem genoeg om 1-1 te versterken. 5 g omega-3 per dag, verdeeld over 2-3 doses.
  • Voor atleten en actief betrokken bij fitness (3-5 keer per week) de dosis wordt verhoogd tot 2 g, verdeeld over 2-3 doses.
  • Als het doel is de opbouw van spieren, dan is het dagtarief is 2-3 g, verdeeld over 2-3 doses.
  • Voor degenen die het gewicht, de dagelijkse inname van 3-3 te verliezen. 5 g, verdeeld over 2-3 doses.
  • Voor mensen die lijden aan hart- en vaatziekten, dagelijks omega-3 – 1,5-2 g, verdeeld over 2-3 doses
  • .

Als u het nemen van omega-3 capsules als additief voor levensmiddelen te eten, in de verhouding van 700: 1000 mg per dag (DHA: EPA, respectievelijk), plus, uw dieet moet 4-5 visgerechten per week bevatten de 100-120 g (ongeveer 8-10 g omega-3 vetzuren). Het blijkt dat als je vis eten en neem omega-3 capsules (neem 2 capsules van Solgar in een dosis van 950), dan voor een week krijg je gemiddeld 20 gram essentiële vetzuren omega-3.

Als u gebruik geen voedsel bronnen van omega-3 (niet drinken vlas / camelinaolie, niet eten vette vis, walnoten, enz.), Uw dagelijkse dosis omega-3 capsules moet gelijk op basis van zijn je ritme van het leven (1,5-3,5 g).

Laten we nu direct rekening houden met de vraag, wat de gezonde omega-3 vetzuren voor het menselijk lichaam?

De voordelen van omega-3

De hersenen

grijze stof van de hersenen 60% vet, en in sterkere mate de hersenen heeft omega-3 vetzuren, aangezien zij deel uitmaken van celmembranen en hulpmiddelen zenuwimpulsen overbrengen van de ene cel naar de andere, waarbij de werkwijze maakt van memoriseren, de opslag en het terugroepen van de gewenste informatie veel beter en sneller. De voordelen van omega 3 voor het menselijk brein is gewoon enorm, en terecht.

Als het lichaam een ​​tekort aan omega-3-vetzuren, is er een verandering in de samenstelling van celmembranen, de hersenen gebruiken in plaats van EPA en DHA minder geprefereerde bronnen van vet (omega-6 of transvetten, popadanie om junkfood). Deze vetten zijn niet in staat om dezelfde functie uit te voeren en geven de hersencellen met nuttige eigenschappen, en om deze reden de “valse” cellen onbruikbaar. Wanneer het lichaam is geïdentificeerd is onnodig en nutteloos cellen, begint het proces van hun vernietiging en verwijdering. Na verloop van tijd, dit verlies voelbaar wordt in de vorm van lagere intellectuele en cognitieve vaardigheden en ook de mogelijkheid snel naar de voor hun ogen taken op te lossen.

Het is al lang bewezen dat als een aanstaande moeder, zwanger zijn, niet genoeg van deze vetzuren, de baby vaak geboren ofwel achterlijk, of zijn intellectuele ontwikkeling is heel ver achter bij andere kinderen van zijn leeftijd. Dat is de reden waarom alle zwangere vrouwen en moeders die borstvoeding geven zeker moeten omega-3-vetzuren te nemen voor de normale ontwikkeling van de foetus en kind.

Vision

De hoog gehalte aan EPA en DHA in het netvlies van het oog toont de behoefte aan omega-3-vetzuren per dag. Dus, als u wilt uw gezichtsvermogen te besparen, vooral als u al problemen met het gezichtsvermogen, je moet alleen een supplement van omega-3 capsules te kopen en het verhogen van de consumptie van voedingsmiddelen met deze vetzuren.

Cardiovasculair systeem

Gebruik omega-3 voor het cardiovasculair systeem:

  • omega-3 vermindert het niveau van slechte cholesterol en triglyceriden, waardoor bloed minder viskeus, waardoor de kans op bloedstolsels, hartaanval, beroerte verminderen;
  • het versterken van de wanden van de bloedvaten en verhogen hun elasticiteit, het verbeteren van hun permeabiliteit;
  • lagere bloeddruk.

zenuwstelsel

EPA van invloed op de productie van serotonine, dat helpt een persoon zich te ontdoen van depressie en opgewonden toestand.

Metabolisme en gewichtsverlies

  • Dagelijkse consumptie van omega-3 vermindert adiposis heeft en verhoogt de vetverbranding met 15%.
  • Er is de versnelling van de stofwisseling.
  • verhoogt insulinegevoeligheid door vertraging van de passage van voedsel bolus in het maagdarmkanaal en dit op zijn beurt maakt de opname van koolhydraten langzamer, waardoor geen scherpe stijging van de bloedsuikerspiegel.
  • Verbetert het transport van lipiden via de bloedbaan naar de plaatsen van de verbranding ervan.
  • Omega-3 kan de synthese van prostaglandinen E2 slechte, die gevormd worden uit omega-6-vetzuren te blokkeren. Deze prostaglandinen remt het proces van lipolyse en verhoging oxidatieprocessen in het lichaam. Samen met deze omega-3 goede synthetiseren prostaglandine E3, die werken op precies het tegenovergestelde. Verminderen ze spierpijn na training, spiermassa te behouden en ook het gebruik van vet te versnellen

Een set van spiermassa

Visolie, met name EPA en DHA, invloed op de eiwitsynthese in spierweefsel en ook de groei van cellen.

EPA en DHA maken deel uit van de celmembranen, en wanneer een persoon actief bezig met in de sportschool om spiermassa op te bouwen, dat hij de elementen die zijn spieren dus gewoon omega zal voortbouwen nodig – 3 vetzuren, en dit zijn de blokken van waaruit u in staat zullen zijn om meer spieren op te bouwen op je lichaam.

Immuniteit

Waarschijnlijk een van de belangrijkste redenen Waarom is het nuttig om omega-3 vetzuren te nemen , dus het immuunsysteem stimuleren! Omega-3 is een unieke stof die maakt het niet alleen om de druk gezond te zijn, om gewicht te verliezen of spieren op te bouwen, maar volledig gezond te zijn 7 dagen per week en 365 dagen per jaar te normaliseren! Ik overdrijf niet! De unieke antioxiderende eigenschappen van omega 3 mensen helpen, vaak ziek met een verkoudheid, allergieën, astma, huidziekten, enz., Om te gaan met hun ziekte veel sneller, en in de meeste gevallen zelfs om de tekenen van deze ziekten te voorkomen.

Gebruik van PUFA omega-3 een goed voorkomen van oncologische ziekten zoals erectie, borstkanker, kanker van het maagdarmkanaal en.

Voor regelmatige lichaamsbeweging gebruik van omega-3 is van essentieel belang, omdat deze vetzuren de activiteiten van vrije radicalen, die worden gevormd tijdens aerobic sessies en cardio training (fietsen, hardlopen, zwemmen, lessen in step aerobics, dansen, trainen op tegen te gaan het principe van HIIT, enz.).

 Ter referentie

Vrije radicalen zijn onvolledig zuurstofmoleculen dat een ongepaard elektron hebben, deze cellen proberen de ontbrekende elektron uit andere gezonde moleculen te nemen. Wanneer dit proces wordt steeds massa, de meeste cellen in het lichaam instabiel en onvolledige waarbij cellen ophouden hun functies en verliest contact met elkaar, wat leidt tot verstoring van de normale biochemische processen in het lichaam en versnelt het verouderingsproces.

De voordelen van omega-3-vetzuren is om het lichaam te beschermen tegen de schadelijke effecten van vrije radicalen. Dus als je veel tijd op cardio-apparaten te besteden, willen dansen voor enkele uren per dag, moet uw Supplement No. 1 zijn dat omega-3 vetzuren.

En meervoudig onverzadigde vetzuren omega-3 verhoogt de duurzaamheid, verhoogt de algemene toon van het lichaam en verbetert de opname van calcium en magnesium tekort aan die vaak wordt aangetroffen bij atleten.

Hormonen

  • Omega-3 vetzuren eicosanoïden gesynthetiseerde hormonen die verantwoordelijk zijn voor onderdrukking ontstekingsreactie s en de uitvoering van zijn functies zijn alle lichaamscellen.
  • Omega-3 de controle van de productie van voldoende hoeveelheden van de mannelijke en vrouwelijke geslachtshormonen die verantwoordelijk zijn voor de reproductieve functie, zowel vrouwen als mannen.
  • Remmen de afscheiding van het stresshormoon cortisol, niet alleen verantwoordelijk voor een slecht humeur, maar voor spierafbraak.

Gewrichten

  • Omega-3 verlicht ontstekingen in de gewrichten.
  • neutraliseert de vernieling en slijtage van het kraakbeen.
  • Verbetert de beweeglijkheid van het gewricht.

Nou, met de gunstige eigenschappen van omega-3 uit te vinden, en nu geen twijfel, ik hoop dat jullie niet de behoefte om omega-3 te ontvangen als een extra bron van kracht en energie voor u en uw lichaam niet.

Helaas, alleen voedsel aan de juiste hoeveelheid omega-3 te verkrijgen en te absorberen is niet altijd mogelijk, en om eerlijk te zijn, het is bijna onmogelijk om te doen. Dat is de reden waarom de inname van van omega-3 capsules is een goede gelegenheid om ons lichaam te helpen om de juiste hoeveelheid van deze vetzuren te krijgen op een dagelijkse basis en zonder de hoofdpijn in verband met het vinden van milieuvriendelijke zalm of Steelhead die niet antibiotica, hormonotherapy drugs, pesticiden, enz. dus nu zijn we geleidelijk aan de belangrijkste vraag bevatten: hoe omega-3 kiezen in capsules, om niet te lopen in een nep of slechte kwaliteit producten?

Hoe omega-3 kiezen?

om de juiste omega-3 vetzuur in capsule te kiezen, moet u eerst zorgvuldig onderzoeken het gezicht en de achterkant van de verpakking, waarbij meestal de samenstelling en de inhoud van vetzuren geschreven in een capsule . Maar voordat dat je moet aandacht besteden aan een andere zeer belangrijke stap is de aankoop van deze prachtige Supplement.

De plaats van aankoop

Toen ik het artikel over vitamine-mineraal complexen voor sport schreef, heb ik gesproken over het feit dat alle vitaminen en vitaminno-mineraal complexen is niet aan te raden om te kopen in de apotheek van de stad. Ik ben geen voorstander van de traditionele geneeskunde of homeopathie, maar gewoon laten leiden door hun persoonlijke observaties, ervaringen en de analyse van de samenstelling van farmaceutische vitaminen.

Over omega-3 bedrijven Doppelgerts ik je al verteld in het eerder genoemde artikel, maar het werd alleen bloemen, bessen, zag ik een paar weken geleden, toen een van haar lezingen over voeding, we een experiment meer dan apotheek omega uitgevoerd -3. Helaas, het bedrijf waar ik weet het niet meer, het is niet zo belangrijk, want na wat ik zag, ik zal nooit kopen elke vitaminen bij de apotheek en je zal proberen te weerhouden.

De essentie van het experiment:

Nam twee bedrijven van omega-3 vetzuren: één was van oorsprong uit Oekraïne (monster nr 1) en andere Amerikaanse vennootschap Amway “Nutrilite Omega-3” (monster nr 2). En nam twee stuk gewoon schuim. Vervolgens aangeprikt met een naald, die twee capsules, de inhoud uitgegoten in stukjes piepschuim en begon te kijken. Wat begon te gebeuren met schuim, dat wordt gegoten het monster No. 1, was ik gewoon geschokt! Om het duidelijk te begrijpen te maken, ik heb bijgevoegde foto:

Zoals blijkt uit de foto, apotheek omega-3 wordt volledig opgelost in het schuim gedurende een minuut, monster nr 2 (omega 3 Amway) en men liet uitlekken op een stuk schuim zonder enige ReAction s zijnerzijds .

Je denkt alleen maar wat moet worden opgenomen in de capsule (voor een moment – vitaminen voor een betere gezondheid), dus ze was in staat om volledig te smelten het stuk schuim ??? Stel je nu eens wat er zal gebeuren met de wanden van onze maag wanneer deze omega-3 krijgt in ons lichaam …? Ik denk dat het niet goed. Wat voor soort voordelen die deze supplementen, dan kunnen we praten?

Dit onschuldig op het eerste gezicht, het experiment nog maar eens bewezen mij dat uit apotheek vitamine nee niet dat soort nutteloos, bovendien kunnen ze ook kwaad doen! Daarom raden wij het kopen omega-3-vetzuren, hetzij in de gezondheid van voedsel op te slaan en alleen geverifieerd bedrijven, of order op de officiële websites van bedrijven zoals NSP, Amway en Solgar.

Ga op. Hoe te kiezen omega-3 om zeker te zijn in de kwaliteit van de aankoop?

Als de plaats van aankoop is geïdentificeerd, is de volgende fase in de selectie van hoogwaardige omega-3.

Wat wordt gewonnen?

Het meest waarschijnlijk, heb je gehoord dat omega-3 supplement, zoals visolie, wordt gewonnen uit vis. Dat is de reden waarom ze zo hoog in het vaandel, omdat dierlijke bronnen van omega-3 volgens de Australische studies tot een betere absorptie en cardioprotectieve activiteit te hebben in vergelijking met omega-3 van plantaardige oorsprong.

Het gehalte aan omega-3 in vis en zeevruchten h4>

Maar om omega-3 uit vis krijgen – betekent dit niet om op te staan ​​van hoge kwaliteit en nuttige aanvulling. Er zijn een aantal belangrijke regels die je moet letten bij het selecteren van omega-3:

1. Omega-3 moet alleen worden gemaakt van het spierweefsel van hoogwaardige vissoorten , zoals Atlantische zalm, forel, zalm, haring enz. In deze vissen bevat de meest omega-3 vetzuren, die zijn die nodig zijn door het menselijk lichaam. Als de toevoeging van omega-3 die u gaat kopen, zegt het “gewonnen uit levertraan”, dan in ieder geval niet te kopen.

De omstandigheid dat de lever een filter orgaan, zoals menselijke en vis, die het lichaam beschermt tegen een infectie. Door middel van de lever en zijn vertraagd alle opgesloten in de giftige stoffen, vergiften, antibiotica en andere gevaarlijke vreemde stoffen die mogelijk het hele lichaam bedreigen. Het is om deze reden dat ik niet aan te raden te kopen in de supermarkt en de lever om uzelf en uw dierbaren, en zelfs nog meer voor te bereiden op een supplement van omega-3, afkomstig van dat lichaam te kopen. Dus, samen met nuttige vetzuren omega-3, die is er niet te veel naar links, krijg je het hele spectrum gevoerd naar de vis van de hormonen en drugs.

2. De tweede belangrijke voorwaarde is de plaats van deze viskwekerij . Als de vissen worden gekweekt in gesloten bedrijven waar er geen toegang tot stromend water, waarbij de vissen dagelijks gevoederd met een voeder met synthetische antibiotica en hormonen, kunnen dergelijke vissen geen nuttige bron van omega-3 vetzuren! Elke cel in haar lichaam verzadigd met deze schadelijke stoffen, die samen met omega-3 vetzuren in het menselijk lichaam te krijgen. Daarom, om een ​​hoge kwaliteit omega-3 supplement kiezen, moet je kijken naar de verpakking werd gesteld: “verfijnd”, “gezuiverd” of, als de tekst is geschreven in het Engels, “gezuiverd”. Dit betekent dat alle meervoudig onverzadigde vetzuren in dit Supplement volledige reiniging van onzuiverheden en kwik en andere schadelijke toxische stoffen, waarvan de vis absorberen in het kader van haar normale activiteit, zelfs in het wild.

3. En de derde belangrijke voorwaarde, die je moet letten bij het kiezen van omega-3 inhoud van EPA en DHA in het Supplement . Het is allemaal heel eenvoudig – je nodig hebt om deze supplementen die het maximum aantal van deze vetzuren bevatten kiezen. Te weinig EPA en DHA suggereert dat de inhoud heel snel zal eindigen als u zich aan de optimale dagelijkse normen van de consumptie van DHA en EPA, en in 2 weken moet je dit Supplement te kopen. En als je de gebruikelijke rekenkundige doen en bereken hoeveel u geld uitgeven om omega te kopen – 3 met een laag gehalte aan EPA en DHA, het drinken van 6-10 capsules per dag, zult u begrijpen dat het om een ​​pakket te kopen met de maximale inhoud van deze zuren, ten minste kost je 3 keer goedkoper.

De optimale dagelijkse dosis van DHA en EPA:

DHA ter voorkoming van 700 mg / dag; bij verschillende ziekten, gewichtsverlies, zwak immuunsysteem, wordt de dosis verhoogd 2 maal.

EPA – preventie 1000 mg / dag; bij verschillende ziekten, gewichtsverlies, zwak immuunsysteem, wordt de dosis verhoogd 2 maal.

Bedrijven met een goede dosis EPA en DHA:

  1. Solgar Vitamin Omega-3 (700 EPA & amp; DHA 950 of EPA & amp; DHA)
  1. CMTech Omega-3 35%
  1. Now Foods Omega-3

Dit, misschien, en alles wat ik wilde je vertellen over een super handig Supplement, zoals omega-3. Nu weet je alles over de voordelen van omega-3 vetzuren voor iedereen, en zijn actief betrokken bij de sport. Nu weet je hoe te kiezen omega-3 en niet te lopen in valsheid in geschrifte, zal ik alleen herinneren aan de belangrijkste punten, die u moet zich houden aan bij het kiezen van de kwaliteit supplementen 1) blijf weg van de apotheek 2) te kiezen omega-3 met de maximale hoeveelheid DHA en EPA 3) kies een gereinigde / verfijnde versie omega-3 4) niet kopen omega 3-vetzuren geëxtraheerd uit levertraan en andere vis. Naar aanleiding van deze regels zal u helpen om de beste omega-3 supplement en om optimaal te profiteren van het gebruik ervan.

Over Stijn Hassan 115 Artikelen
Stijn Hassan is een 36-jarige personal trainer die houdt van volwassen kleurboeken, televisie kijken en voetbal. Hij is vermakelijk en vriendelijk, maar kan ook erg slecht en een beetje saai zijn.Hij is een Nederlander Christen. Hij heeft een diploma in de sportwetenschappen.Fysiek is Jerome in vrij goede vorm. Hij is van gemiddelde hoogte met walnoothuid, grijs haar en bruine ogen.Hij groeide op in een middenklassebuurt. Zijn ouders scheidden toen hij klein was, maar bleven vrienden en zorgden voor een gelukkig, stabiel huis.Hij is momenteel getrouwd met Margie Patsy Thomas. Margie is 4 jaar ouder dan hij en werkt als kunstenaar.Jerome heeft vier kinderen met twee verschillende partners: vrouw Margie en ex-vriendin Michaela: Alanna 4 jaar, Teddy op de leeftijd van 5, Gertrude op de leeftijd van 7 en Ashleigh op de leeftijd van 18.De beste vriend van Jerome is een personal trainer genaamd Wesley Gray. Ze kunnen het meestal goed vinden. Hij hangt ook rond met een personal trainer genaamd Caroline Palmer. Ze genieten samen van tiddlywinks.